Friday 13 July 2012

warkah buatmu

salam...


warkah ini berada di hadapan tatapan matamu ketika aku pergi mencari cahaya bahagiaku sendiri. sekalung doaku lafazkan, semoga kau gembira bersama yang lain Sayang, ketahuilah kini. aku ingin melupakan sejarah sengketa kita. aku ingin sambung ranting-ranting yang patah dahulu. aku ingin siram cinta yang mekar dahulu. namun, aku adalah sama seperti insan yang lain. aku juga tersungkur dalam mencari ketulusan dan kesetiaan aku untukmu. jarum waktu pantas berlalu, pantas juga aku menghitung rindu. ujilah aku dengan cara lain tapi bukan melakar garis kaca di dadaku. Sayang, aku sakit saat kau dengan yang lain. aku perit saat kau bermain jawapan simpulan kasih buatku. aku benar sayang kamu. sayangku tiada yang lain. namun, aku sudah pandang awan penuh, ku sudah titis mutiara jernihku. aku sudah tembus dalam sabitan kecewaku. dengan ucapan ini, aku mengundur diri. biarku cairkan batu-batu isana cinta kita. biar aku yang panahkan sang udara kecewa. biar jatuh, biar gugur deraikan pahit yang membakar sanubariku. tinggallah sayang, tinggallah pujangga... aku pergi membawa doa. aku sayang kau untuk pertama dan terakhir. aku izinkan kau memiliki bunga yang lain andai itu buat kau tersenyum bahagia. warkah ini biarkan usang pada masa bertukar ketikanya. bangunkan mahligai berharga yang tidak akan runtuh tiang puncak kasih kau dan dia....

No comments:

Post a Comment